Uppskattning, va f*n är det!?

Fastnade precis med en bra låt i mina öron, och stirrade ut där snön faller.
Underbart fint, när man väl lägger synen och själen till.
Och då ogillar jag snö.
.
Finns det någon dag du har uppskattat något alls?
Och då pratar jag inte om den nya tv:n som du snart skall byta ut ändå.
Stannat upp i din kaos till vardag, satt dig ner i 10 minuter och uppskattat att du har tak över huvudet?
Uppskattat dina vänner, riktiga vänner?
Och inte bara när dem inte är hos dig, eller gått bort. Utan när du är med dem, i deras sllskap?
Många människor lever utan att göra det, och så som jag ser det att man kan inte uppskatta det stora eller nånting alls om man inte kan uppskatta det lilla man har i livet.
Jag är själv ganska dålig på att uppskatta saker i livet. 
Och jag ser människor som inte gör det heller. Livet är för kort för att inte uppskattas.
 
En liten uppskattnings-session varje dag är bra för magen ;)
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0